Cridats a ser Comunitat és el títol de la Campanya institucional de Càritas per aquest any. El lema ens esperona. No només als que ens sentim propers a Càritas i a tot allò que representa, sinó també a totes les persones que volen bastir una societat millor, una veritable comunitat.

Aquest lema a més, comporta compromís:  ens crida a saber sortir a l’encontre dels altres. Per què tant sols podem fer i construir comunitat si entre els que formem la ciutadania de tots els indrets, de casa i d'arreu, som capaços d’interactuar i buscar allò que és bo. I no només per a uns pocs sinó per a tothom... anar a construir allò que en diem el bé comú. I fer-ho més enllà del que l'aigualiment de la nostra societat en els valors ferms, superant les actituds de insolidaritat, de racisme, de xenofòbia... i en el fons, de l’egoisme humà.

Apostem per la construcció d’una societat que sigui un espai bo per als homes i dones, més enllà del seu origen, de les seves creences. Cridats a ser comunitat és una crida a sortir a la trobada amb els altres, i especialment els més oblidats i marginats. Càritas és l'ànima d'una gran comunitat que aglutina de voluntaris, de treballadors, de persones acollides i acompanyades. Tenim ben clar - i per això ens esforcem-, que cal sortir allà on hi ha el batec de la nostra societat, on es viuen les alegries i les seves tristeses: aquesta és una tasca que ens ha de portar, a nosaltres i als que creieu en una societat millor i en una renovada comunitat social, a sortir, a buscar, a acollir a aquells que necessiten dels altres. Com ens recorda el Papa Francesc, és a la perifèria de les nostres comoditats (més enllà dels nostres despatxos d’atenció, dels expedients d’usuaris, de tantes burocràcies...) el veritable servei que estem cridats a fer.

En aquest temps que els cristians celebrem la Quaresma, és una bona ocasió pels que volem convertir-nos i convertir el nostre entorn en una veritable comunitat. Comunitat, una paraula que no es pot apropiar ningú, ni partits, ni creences, ni grups... la comunitat és de tots i per a tots, sense exclusions, sense marginacions... I aquí hi entrem totes i tots nosaltres, perquè hi ha homes i dones de bona voluntat que fan apostar per la humanitat, perquè així aixecarem una veritable COMUNITAT, en majúscula i sense mitges tintes... Ens hi ajudes?

pdfCarta al Director

Escriure un comentari