Càritas d'Urgell va tenir un paper rellevant en la organització i celebració de la 3 Jornada Diocesana d'Urgell, en la que més de 350 persones d'arreu de la diòcesi es van reunir a La Seu d'Urgell en una activitat que cada vegada atreu a més assistents, i que també inclou l'Assemblea de voluntaris de la nostra entitat. La Jornada va estar marcada enguany per la presència de jovent, amb la vista posada al Sínode de Bisbes convocat pel Papa Francesc per l'any vinent sota el lema “Els joves, la fe i el discerniment vocacional”.
Càritas d'Urgell va acollir els "pelegrins", que venien de punts molt allunyats de la diòcesi, com la Vall d'Aran o la Vall de Ribes, de Balaguer o Linyola, al Seminari. D'ells, prop de 150 voluntaris de Càritas. Joves i grans van fer una mossada en un esmorzar preparat pels treballadors i alguns voluntaris de la Seu d'Urgell de la nostra entitat: entrepans, coca, sucs.... una organització que va pensar en tots els detalls, fins i tot en el fet que els gots i plats fossin de vidre per no fer deixalles, en una acció de col·laboració amb la Mancomunitat d'Escombraries de l'Urgellet.
A la plaça dels Oms, es va preparar un tendal en el que Nougrapats, Càritas, Mans Unides i la Delegació de Joventut van organitzar la part més visible a l'exterior de la jornada: es va fer difusió de comerç just, dels productes de Espai Grapats, de l'acció solidària de Mans Unides i també es va habilitat una zona on es van fer activitats pels infants, explicant contes i  jocs.
A les onze del matí, va començar l'acte central de la Jornada, a la sala Sant Domènec. L'Arquebisbe Joan-Enric va donar la benvinguda als assistents tot recordant-los que tots els que eren allà compartien quelcom de ben especial, perquè “els cristians, quan ens trobem, prenem consciència que Jesús és amb nosaltres”, i demanà d'agrair amb una pregària en silenci “a l'Esperit Sant que ens reuneix, perquè ens doni una jornada plena d'unitat i d'amor”.
Finalitzà la seva intervenció amb un esment explícit de la important tasca que du a terme Càritas Diocesana d'Urgell, assenyalant que “sou els que ens animeu  vers el camí de la Veritat, l'amor i el servei als altres".
L'acte va reflectir la realitat diocesana sobretot, a través dels ulls dels joves. Es van poder escoltar testimonis en directe i reportatges, de la tasca de les Delegacions diocesanes de Joventut i d'Ensenyament; de la tasca que es fa a les escoles, i també en l'àmbit vocacional, a través del testimoni de seminaristes i de religioses, de famílies i de voluntaris que treballen per Càritas. Tots els testimonis, van parlar d'acompanyar els joves, de saber-los escoltar, de fer-los sentir que tenen algú a prop amb qui compartir les seves il·lusions i els seus neguits, i amb qui caminar plegats en el camí de la fe. També fou així en la presentació de la memòria de Càritas diocesana, en la que Pol Baldomà voluntari en reforç educatiu, explicà la seva experiència i motius per fer aquesta tasca de suport dels més febles de la nostra societat. Després  es projectà un vídeo que resumia la tasca de Càritas a la Diòcesi a través dels quatre centres i els setze punts d'atenció que té repartits pel territori del Bisbat.
A  l'església del Seminari l'Arquebisbe Joan-Enric Vives  va presidir l’Eucaristia, solemnitzada amb l'acompanyament instrumental i vocal d'una colla de joves dels grups TXt.
La celebració es va cloure amb la interpretació de l'“Ave Maria” en la versió del grup de música cristiana Kairoi, i tot seguit els participants a la Jornada van compartir un dinar de germanor, on van poder intercanviar anècdotes i experiències viscudes al llarg del dia abans de tornar cap a casa.

Tots els vídeos de la Jornada

Escriure un comentari

Códi de seguretat