“La salvaguarda de la Terra com a casa comú i l’amor als pobres es donen la mà”

Apostem per l’ecologia humana:

No podem ocupar-nos del medi ambient sense ocupar-nos de les persones, i viceversa, no podem ocupar-nos de les  persones sense oblidar el medi ambient.

L’home estarà present  al món d’una manera nova només quan faci un viatge al seu interior i reorienti la seva vida radicalment. Aquest és el fonament del veritable treball a favor de l’ecologia: “L’ecologia humana és inseparable de la noció de bé comú, un principi que acompleix un rol central i unificador en l’ètica social”. (L.S 156)

Per assolir un progrés sostenibles, cal canviar la mirada sobre l’univers, però també canviar l’estil vida ,no viurem mai un canvi radical si no es produeix un canvi interior, espiritual.

Càritas Eco canvi

Vol fer visible l’aposta de Càritas cap el canvi a la veritable consciència ecològica i al mateix temps provocar un canvi cap al consum responsable, tot promovent la participació comunitària.
Càritas Actua

1. Dinamitzar els Espais Grapats amb noves activitats:
  • Tallers de manualitats per reciclar paper, roba i altres: realitzarem tallers manuals de bosses amb paper o roba reciclada en els nostres Espais Grapats.
  • Fer de col·laboradors amb la recollida de bosses de paper per reutilitzar-les a les nostres botigues i centres, en la captació d’objectes usats i roba neta i en bon estat.
  • Accions de venta  de productes de Comerç just.
  1. Donar valor a la xarxa de recollida de roba i objectes usats
  1. Promoure els nous serveis eco sostenibles :
  • Missatgeria eco a La Seu d’Urgell.
  • Nova línia de servei de préstec de vaixelles per a fomentar la prevenció de residu de plàstic d’un sol ús.

Càritas Connecta

1- Crear taules de treball amb entitats publiques i privades per establir mesures pel malbaratament alimentari.

2- Visites Grapats. Aquestes visites tindran com a objectiu donar a conèixer un projecte d’ecologia humana (es preocupa de les persones i de la cura de la terra), Ho farem a traves de visites a Grapats que oferirem a:

• Grups d’escoles.
  • Agents de Càritas.
  • Grups institucionals.

Càritas Consciència

1.- Conferències Laudato Si.
2.- Tallers a les escoles de Càritas ECO Canvi
3.- Tallers de sensibilització de malbaratament alimentari