Càritas d’Urgell va presentar el dimarts 21 de maig de 2019 el projecte d’establir un pis d’acollida transitòria a La Seu d’Urgell, que donaria resposta integral a les famílies o persones que es troben en situació de vulnerabilitat màxima mentre no es posen en marxa ressorts que permetin la seva integració en l’àmbit laboral i/o social.

L’acte de presentació del pis es va dur a terme al Centre Sant Ot de La Seu d’Urgell, amb els industrials que han col·laborat en la seva adequació, els voluntaris, donants i responsables de serveis socials de diverses institucions i entitats; i fou presidida per Mons. Joan-Enric Vives, Arquebisbe d’Urgell i Copríncep d’Andorra, i President de Càritas d’Urgell. Van assistir la el Rector de la Parròquia de Sant Ot, Mn. Ignasi Navarri, el Vicari General Mn. Josep M. Mauri, la Tinent d’Alcalde de l’Ajuntament de La Seu d’Urgell, Sra. Anna Vives, la Presidenta del taller Claror, Sra. Tile Nadal i d’altres representants d’entitats i organismes de la ciutat.

Aquest projecte entra en funcionament a La Seu d’Urgell després que ja fa dos anys es va iniciar el mateix tipus de projecte a Balaguer, i d’observar que és una fórmula molt útil en moments de grans dificultats per les persones. Ara, a partir del mes de juny, entrarà en funcionament aquest pis a la capital de l’Alt Urgell, per tal de donar resposta a les demandes de suport d’urgència de persones o famílies que no poden pagar el lloguer o les despeses de la llar. Aquest tipus de necessitat va en augment any rere any.

El projecte, subvencionat per la Diputació de Lleida, ofereix habitatge d’estada limitada i també suport, formació, gestió social, laboral i emocional a persones/ famílies per millorar la situació greu d’exclusió. Els destinataris d’aquest projecte són famílies o persones amb possibilitats reals de millora.

Aquest pis, situat a La Seu d’Urgell és fruit d’una cessió d’ús a 20 anys de la parròquia Sant Ot. Disposa de quatre habitacions i té capacitat per acollir una o dues unitats familiars. Càritas d’Urgell es farà càrrec de totes les despeses derivades de l’habitatge sempre que la família no les pugui assumir. L’estada a l’habitatge no serà superior a 6 mesos, i aquest període podria ser ampliat de forma excepcional amb una pròrroga de fins a 3 mesos a petició de la persona responsable de l’acollida. Les famílies que hi viuen estaran acompanyades en tot moment per un tècnic responsable del projecte, que també realitzarà funcions de supervisió.

Escriure un comentari

Códi de seguretat