Buscant un text per la Nadala institucional de Càritas d’Urgell, vam anar a parar a una bonica pregària que el Papa Francesc va incloure en l’encíclica “Laudato si”. En ella hi havia un desig que volem fer arribar a tots els homes i dones de bona voluntat: “Pare nostre, inundeu-nos de pau, perquè visquem com a germans i germanes”.

Tancant els ulls en aquests dies en els que enviem felicitacions per que toca, que fem somriures de quedar bé, de compres i compres prescindibles... de tanta superficialitat! Em ve al cap una imatge per encarnar aquest “inundeu-nos de pau”: la presència dels àngels anunciant als pastors el naixement del Fill de Déu. Ho feren amb una esclatant llum que volia il·luminar i fer visibles -especialment- als més pobres i marginats: aquella colla de pastors que dormien al ras, que vivien a la perifèria d’una societat que era, com avui també ho és, excloent cap als més pobres i humils.

La campanya de Càritas d’aquest Nadal ens proposa recuperar amb el lema “Tots tenim un àngel. Especialment per Nadal” la urgència de nous i esclatants anuncis dels àngels als homes i dones de bona voluntat, que volen ajudar amb el seu compromís i amb la seva almoina als que busquen la Bona Nova que transformi la seva vida. Us demano descobrir i fer descobrir

aquests àngels que venen a portar una bona notícia que transforma els valors d’una societat seduïda per l’egoisme i el consumisme.

Segons la tradició bíblica els àngels porten el regal de l’esperança. Si ens mirem la darrera Memòria de la nostra Càritas d’Urgell, hi veiem tanta esperança repartida en famílies, en avis, en infants, en immigrants, en... !

Ens cal gent com tu, per fer d’àngel per aquells que necessiten una altra oportunitat, que miren al cel amb esperança.

Que bonic seria que ens aquests dies sants de Nadal els àngels de carn i ossos es fessin presents per anunciar la Bona Nova del Regne. Anunciem que ha nascut el Messies, el Fill de Déu, per portar la salvació a tota la humanitat, per retornar la dignitat a tothom.

Vols ser un àngel que ompli d’amor aquest Nadal? La teva col·laboració ens és vital. Gràcies en nom de Càritas !!!

Mn. Jaume Mayoral, Delegat Càritas

Escriure un comentari