El passat dimecres 16 d'octubre Càritas Tremp va visitar per segona vegada aquest mitjà de comunicació amb la intenció de compartir les nostres accions, projectes i experiències d'aquest últim any.

L'objectiu principal va ser el de fer una crida al voluntariat amb "gent gran", ja que actualment tenim dos projectes en aquest sector on qualsevol pot ser voluntari: a l'Hospital Comarca del Pallars i en Fundació Fiella-Sant Hospital de Tremp.

En aquesta ocasió ens van acompanyar tècnics d'ambdues entitats: Anna Hernàndez, terapeuta ocupacional de l'Hospital Comarcal del Pallars, Eric Borbó, animador sociocultural de la Fundació Fiella-Sant Hospital de Tremp, Joan Pujol, voluntari de Càritas i Marian Sànchez, cap de centre de Càritas Tremp.

Cada contertulià va exposar en què consistia el voluntariat que des de Càritas anem compartint des de fa ja dos anys, i es van explicar experiències, anècdotes i vivències. "La pobresa, no és només l'econòmica, la pobresa de la solitud assota a moltes persones, gràcies a voluntaris generosos intentem combatre-la cada dia..." aquesta frase que va sonar reiteradament en l'entrevista fent així un resum de les seves vivències.

Va quedar patent i clar que ser voluntari, no requereix d'unes qualitats, ni d'un perfil especial, només cal tenir ganes de compartir el nostre temps i dedicació; Ser voluntari és una medicina meravellosa per curar la soledat i la tristesa que moltes persones pateixen.

També va quedar palès, que l'experiència del voluntariat és un intercanvi recíproc i que el voluntari, rep a canvi una satisfacció personal i unes vivències entranyables i molt positives.

L'ésser voluntari no té edat, raça, ni classe social... Només implica les ganes i el compromís cap als altres i el resultat sens dubte és aconseguir una vida més plena per a un mateix i per a la resta.

Escriure un comentari

Códi de seguretat