La festa del Corpus ens porta a les nostres comunitats parroquials la Campanya de Càritas, aquest any amb el lema “El teu compromís millora el món”. Jo m’atreveixo a afegir-hi “el teu compromís cristià”. Només així, sense mitges tintes ni ambigüitats, podem ajudar a millorar el món des d’una vivència de fe que ens empeny a donar-nos als altres, a fer el pas definitiu cap endavant i fer de la nostra societat, una societat ordenada vers el bé comú, amb plena comunió amb el missatge de Jesús i la construcció del Regne de Déu; on la justícia social, la dignitat humana i la llibertat de la persona siguin una veritable realitat.

El Papa Francesc ens crida, en l'exhortació apostòlica “Gaudete et exsultate”, a un compromís ferm i entregat a canviar les situacions d’injustícia en el món en què vivim. Ens diu: “Quan trobo a una persona dormint a la intempèrie, en una nit freda [...] puc reaccionar des de la fe i la caritat, i reconèixer en ell a un ésser humà amb la meva mateixa dignitat, a una criatura infinitament estimada pel Pare, a una imatge de Déu, a un germà redimit per Jesucrist. Això és ser cristians!”.

En aquesta crida el Papa Francesc, en la Diada de la Caritat del Corpus, ens recorda que no podem descafeïnar el nostre compromís cristià. És el mateix Jesucrist que es dóna a nosaltres amb el pa i el vi del memorial eucarístic “això és el meu cos...això és la meva sang”. Volem una espiritualitat “d’ulls oberts” ? Hem de mirar als altres i les seves mancances, perquè aquesta és una veritable espiritualitat, la que cerquem per a Càritas amb un compromís, també espiritual, que transformi els cors dels creients.

El compromís de Càritas d’Urgell no és descafeïnat: formem part de la família que formen 70 Càritas diocesanes, 5.821 Càritas parroquials, 84.449 voluntaris/es i 4.839 persones contractades. Compromís per poder acompanyar i mostrar l’amor de Déu a més de 3,5 milions de persones que han necessitat el servei de Càritas.

Mn. Jaume Mayoral, Delegat Càritas

Escriure un comentari