Càritas d’Urgell i la Fundació Sant Hospital de la Seu d’Urgell van signar el passat sis de juny un conveni de col·laboració perquè voluntaris de l’entitat social puguin dur a terme tasques de suport sociosanitari.

El marc de col·laboració estableix tasques específiques dels voluntaris, com ara l’atenció i el recolzament als professionals sanitaris en matèria d’acompanyament, suport emocional i la facilitació de l’adaptació del pacient a l’entorn hospitalari i social.

El conveni estableix que Càritas serà l’encarregada de la captació dels voluntaris i de l’avaluació psicològica per tal d’adequar els seus perfils a les necessitats del centre hospitalari.

La Fundació Sant Hospital s’encarregarà de la formació dels voluntaris, i entre totes dues entitats es farà el seguiment per a garantir el correcte funcionament del projecte.

El conveni el van signar el director voluntari de Càritas d’Urgell, Josep Casanova i, el gerent de la Fundació Sant Hospital, Francesc Guerra.