En el Dia del Voluntariat, Càritas vol donar les gràcies a totes les persones compromeses que es donen a elles mateixes, per tal d’ajudar als altres. Persones que posen el seu gra de sorra per millorar el món en el qual viuen. Persones que no es queden indiferents davant del patiment de l’altre i es mobilitzen, s’impliquen i treballen per a tal fi.
En els temps actuals on tantes situacions injustes estan provocant pobresa, exclusió i vulneració dels Drets, volem reconèixer l’entrega de tantes persones que, des de la seva opció de voluntariat, estan esdevenint LLUM D’ESPERANÇA amb la seva solidaritat, gratuïtat, fraternitat i compromís.
Per al voluntari de Càritas, el compromís és una manera de ser, de relacionar-se, d’entendre la vida i de compartir-la creant fraternitat. Per al voluntari de Càritas, la solidaritat no és un sentiment de compassió o de tendresa puntuals envers el malestar de tantes persones properes i llunyanes, al contrari, és la ferma determinació d’esforçar-se pel bé comú.
El voluntariat està cridat a seguir en la perseverança de CREAR ESPAIS D’HUMANITAT I DE TROBADA, on les persones excloses, ferides i oblidades…es trobin en FAMÍLIA, ACOLLITS, ESCOLTATS, SENTINT QUE SÓN IMPORTANTS PER ALGÚ.
Càritas agraeix i valora que els voluntaris participin de la història de la humanitat i esdevinguin agents de canvi capaços de posar a la persona, al centre de la nostra mirada, paraula i acció. I com des d’aquest compromís es posicionen davant la realitat de les persones pobres.
Si ens comprometem en la millora de la vida d’aquelles persones menys afavorides, estarem contribuint a millorar aquest món. Estarem fent possible un “cel nou i una terra nova on hi tingui cabuda la justícia” (2P 3, 13) .

Escriure un comentari

Códi de seguretat