El Dijous Sant la litúrgia celebra la Cena del Senyor i també celebrem el Dia de l’Amor Fratern, la fraternitat és el cor de la caritat de l’Església. Una caritat que poua, s’alimenta, de l’eucaristia, sense aquest aliment espiritual la mateixa raó de ser de Càritas s’aigualeix i pot perdre la seva missió de servidora dels pobres i dels exclosos de la societat, mal anomenada del benestar.

En l’Evangeli que llegirem en la missa del Dijous Sant ens ho recordarà l’evangelista Joan tot referint-se a Jesús: “S'aixecà de taula, es tragué el mantell i se cenyí una tovallola; després va tirar aigua en un gibrell i començà a rentar els peus dels deixebles i a eixugar-los amb la tovallola que duia cenyida.” Jesús els diu als deixebles i ens diu a nosaltres la necessitat de viure la fraternitat com un servei, més ben dit com un donar-se als que ens necessiten, els que tenim ben a prop que esperen que, d’una vegada i sense més excuses, ens cenyim la tovallola i els rentem perquè quedin nets de la pobresa, l’exclusió social, la marginació, ... Només així sabrem viure i celebrar el Dia de l’Amor Fratern, només així les paraules del Mestre seran un veritable impuls a la tasca que fa Càritas, i també a altres entitats de l’Església com Mans Unides, sense aquest aliment espiritual, que és el mateix Crist que se’ns dona, la nostra fraternitat podria esdevenir buida, hipòcrita, interessada.

En un món que vocifera per tot arreu la llibertat i la igualtat, ens tocarà a l’Església i Càritas recordar-los que ens falta viure i recolzar, amb la mateixa força, la FRATERNITAT. L’Eucaristia és l’entrega de Jesucrist per la humanitat i per tant és un memorial de fraternitat universal, nosaltres que ens alimentem d’Ell ens cal saber transfigurar i transparentar aquest amor fratern cap a tots aquells que ens envolten, només així l’Església, i en ella Càritas, serà veritable servidora dels pobres.

Mn. Jaume Mayoral, delegat episcopal Càritas

Escriure un comentari